Tanulást Segítő Fejlesztések
Tanulást Segítő Fejlesztések
Iskola Előkészítő
Az első iskolai évek nem csupán az írás és olvasás készségszintű elsajátítása miatt, hanem a tanulási motiváció és az önbizalom megerősítése, valamint a társas-kapcsolatépítés szempontjából is meghatározók. Ezért nem mindegy, hogy egy gyermek milyen képességekkel kezd bele az iskolai pályafutásába.
Az iskolaérettség elérése nem csak a biológiai életkor kérdése. A megfelelő testi fejlettségen és az önellátási tevékenységekben mutatott, életkornak megfelelő szintű önállóságon túl a motoros (mozgással összefüggő), kognitív (megismerési és gondolkodási), kommunikációs és szociális-emocionális funkciók megfelelő működését feltételezi. Minél több és változatosabb kihívás elé állítjuk a gyermeket, annál önállóbb, magabiztosabb és sikeresebb iskolai helytállást biztosíthatunk számára!
A sikeres iskolakezdéshez nélkülözhetetlen képességek a spontán és irányított játék-tevékenységek által fejlődnek. Ebben az életkorban a gyermekek arról tanulnak szívesen és hatékonyan, amihez érzelmileg is kötődni tudnak, és amivel kapcsolatban saját tapasztalatokkal is rendelkeznek. Ezért foglalkozásaink minden esetben tevékenységközpontúak és projektszerű felépítésűek.
Központunkban a kiscsoportos iskolaelőkészítő foglalkozások aktív felfedezést, változatos mozgásos játékokat, szenzoros (tehát egy vagy több érzékszervre intenzíven ható) tevékenységeket és gondolkodtató fejtörőket, megoldásra váró probléma-helyzeteket foglalnak magukba.
Tanulást Segítő Fejlesztés
Az egyénre szabott és intenzív terápiás folyamat során mechanikus gyakoroltatás helyett az önálló tanulás feltételrendszerét teremtjük meg, melyet változatos módszerekkel, több érzékszerv együttes bevonásával, a gyermek aktív részvételére építve valósítunk meg.
Mit Fejleszt?
Az iskolai kudarcok és nehézségek hátterében változatos okok húzódhatnak. Ennek megfelelően tanulást segítő terápiánk holisztikus szemléletű, elsődlegesen az alábbi területek megerősítésére irányul:
- alulműködő részképességek: vizuális és auditív alak-háttér tagolás, differenciálás, szeriális emlékezet, intermodális integráció és intermodális szeriális emlékezet
- végrehajó funkciók: célképzés, tervezés, szervezés, viselkedésszabályozás, problémamegoldás, gátlás, kognitív flexibilitás (rugalmasság), munkamemória
- matematikai képességek
- nyelvi képességek: köztük kiemelten a fonológiai tudatosság és a szókincs, szóelőhívás
- olvasástechnika és szövegértés
- helyesírás és fogalmazás
- önértékelés és kompetenciaérzés
Kiknek Ajánljuk?
Olyan alsó tagozatos gyermekeknek, akiknél:
- a mozgásfejlődés és a nyelvi fejlődés késése vagy zavara figyelhető meg
- a figyelemi teljesítménye éretlen
- fáradékonyság, indítékszegénység vagy erős ellenállás jelentkezik
- az információk feldolgozása (a megértés és felidézés szintjén) nehezített
- az olvasás, az írás és matematikai képességek fejlődése lemaradást mutat az osztályfok szerint elvárható szinttől
- szülői segítséggel, a rengeteg otthoni gyakorlás ellenére sem sikerül lépést tartani a tananyaggal
- a tananyag sikeres elsajátítása esetén is alulteljesítés figyelhető meg